Elin Pettersson

2012-08-12
02:58:22

Utseendefixering!
Okej,ni har förmodligen redan märkt ett utav mina problem! Jag är väldigt utseendefixerad! Det kan ibland även gå mej på nerverna! Jag kan ofta påpeka för mig själv hur utseendefixerade alla andra är, men kommer fort på att jag är precis likadan.. Om inte värre! Alla bilder jag lägger upp är redigerade! Sedan kanske vissa är mer eller mindre redigerade, men alla är oftast väldigt redigerade! T.ex domhär två  bilderna ovanför har jag tagit bort "allarynkorjagtrorattjagharmenegentligenintehar", ändrat färgen på ögonen, gjort ögonen lite intensivare, färgat ögonbrynen lite starkare, färgat ögonfransarna svartare 2-3 gånger, tagit bort min utväxt, tagit bort vissa prickar på halsen, och även gjort halsen och bröstet mindre"blurrigt" och det fortsätter och fortsätter så! Det är bara steg ett!... Vårat familjefoto vi tog häromdagen till våran släktträff i september medverkade inte jag i! Jag vägrade för att jag tyckte att jag har en fööörstor utväxt(vilket jag har) + ser allmänt ut som skit x) , Så jag klippte in mig sedan, i bakgrunden, överredigerad osvosv. Kanske mer kan kalla mig fåfäng! Säger ofta till alla andra att man ska acceptera den man är, att alla fina som dom är osv!, men jag lyssnar inte på det själv, jag är helt tvärtom! Och enda orsaken till det är väll för att jag är väldigt osäker. Folk kanske inte ser mej som den osäkara tjejen... MEEEEN inom mig sitter en osäker liten flicka som kämpar efter perfektion, vacker hy, vacker, vacker, vacker. Och alla dom förutfattade meningar om hur man "ska" se ut för att vara vacker får jag som även många andra ifrån tidningar, magasin, internet osv. Men som sagt Alla är fina som dom är. Någon gång kanske jag oxå börjar lyssna på mej själv! Men tills dess får ni helt enkelt stå ut med mina överredigerade bilder. Så nu vet ni det. Så inte jag ger sjuka tankar om hur man ska se ut till andra(inte för att jag skulle ha gjort det men), för jag är lika fejk som alla andra "perfekthudadeögonglittrandemänniskor". Puss och kram♥
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: