Elin Pettersson

2013-02-13
02:25:54

För många tankar, för lite tid..
Deppnatt, hatar mänskligheten, hatar allt och hatar alla. Det skriver jag iallafall väldigt ofta och får ofta frågor av vänner om dom gjort något. Oftast har ni inte det, utan jag. Jag har gjort något. Jag är duktig på misslyckas, jag är duktig på allt det man inte ska vara duktig på. Och då slutar det alltid med att jag hatar allt o alla. Och jag tror inte att någon av er någonsin kommer att förstå mej helt ut, ni kan väll egentligen erkänna att ni alla ser mig som clown för det mesta. Den som gör narr av sig själv, dock kan jag inte kalla det narr, utan sanning. För jag säger bara sanningen och den är uppenbarligen ganska rolig. Men det är ju kul att jag kan förgylla någons dag. Några av er vet det mesta om mig, men ändå inte allt. Ni blev chockade över det ni fick höra, ni kanske trodde det var allt?, nej. Ingen vet allt. tror ingen kommer få veta allt heller. Jag är bara så trött på allt och alla. Har alltid velat vara perfekt, alltid velat vara bra på något, alltid velat vara NÅGON. Men inser att det är totalt omöjligt. Jag är ingen, jag är den som alla förväntar sig att jag ska vara. När ni bygger upp era förväntningar på hur jag ska göra, bygger ni även upp hur jag ska vara och fungera som person. Och sur eller irriterad får man inte heller vara. Då tar alla avstånd, kanske kommer det en negativ energi som drar ner. Isåfall ber jag om ursäkt. Jag vill nog be om ursäkt för allt jag gör och har gjort o kommer att göra. Förlåt för att jag finns kan jag oxå säga nu på en gång. Jag är trött på allt och alla och vill bara lägga mig någonstans och ruttna bort. mer är jag inte värd. Och kom inte med någon bullshit som att "åhh du är fin och massa värd BLABLABLA". För jag VET vad jag är och vad jag INTE är. Så sitt inte och ljug. Det är ju lixom lätt och sitta bakom skärmen och skriva massa fint. Men man ska mena det oxå. Och det gör ingen. Alla är bara en hög utav jävla lögnare. Inte ens någon som orkar läsa igenom hela denna texten antagligen. Och har du det så är du väll en kämpe med ännu mer tankar som far runt i ditt huvud. 
Kommentarer:
#1: Sara

Elin, jag bygger aldrig upp förväntningar av dig, jag gillar dig, annars skulle jag aldrig öppna mig för dig som jag gör.
Jag vet hur det känns när man inte har något hopp kvar, när ingenting spelar någon roll, när man inte bryr sig om vad någon säger, för de skulle ändå aldrig förstå, och det blir bara frustrerande och man känner sig så grovt ensam.
Men du vet hur du och jag är, innuti är vi så otroligt lika. Glöm aldrig bort, att vad som än händer så finns jag här. Du kan ta mig förgivet för att du vet hur vi fungerar tillsammans, glöm inte bort mig när du är som ledsnast. Alla har vi hemligheter, som vi delar med oss av, men man kan aldrig dela med sig utav allting, för man vill inte ge ut sig till människor som inte är en själv.

Ring mig, skriv till mig, men om du inte vill det. Tänk på att jag alltid tycker om dig precis som du är, för vet du vad? Annars hade jag aldrig varit så som jag är med dig.
Glöm inte av att du inte är ensam. För man känner det ofta, men tänk då på allt knasigt vi har gjort och kommer att göra iår. Jag lämnar dig inte, och jag önskar så gärna att du aldrig lämnar mig, du betyder så fruktansvärt mycket för mig, du är den personen jag vänder mig först till när jag vill ge upp, för med dig kan jag säga exakt vad jag vill utan att du dömer mig.

Jag älskar dig!
/ Din Sara <3

2013-02-13 @ 17:30:54

Elin, du är lite knäpp ibland, men jag ser inte dig som en clown. Enda anledningen till att jag tycker du e knäpp är för att du inte ser allt bra hos dig. Du vågar bjuda på dig, du har en jävla kämparglöd när du känner för det, och ambitiös kan jag minst sagt säga att du är. Du tror säkert att jag ljuger men jag har aldrig mött någon som är så stark som dig, som vågar sträcka på dig efter allt du gått igenom, som ler när du vill gråta. Jag hade inte klarat det, och jag har sån jävla respekt p.ga det! Jag tror du har en skev bild av dig själv, för du är så himla go, klart du har brister men vem har inte det? Jag finns här om du vill prata, puss, du är bäst glöm inte det!

2013-02-18 @ 21:24:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: